|
|
Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 06.12.2006 N 111 "Аб унясеннi змяненняў i дапаўненняў у пастанову Мiнiстэрства адукацыi Рэспублiкi Беларусь ад 7 лiпеня 2004 г. N 44 i прызнаннi страцiўшымi сiлу некаторых нарматыўных прававых актаў Мiнiстэрства адукацыi Рэспублiкi Беларусь"(текст документа по состоянию на январь 2010 года. Архив) обновление Стр. 5 359. Да кампетэнцыi агульнаадукацыйнай установы адносяцца: падбор, прыём i расстаноўка кадраў, павышэнне ўзроўню iх квалiфiкацыi; ажыццяўленне кантролю за выкананнем педагагiчнымi работнiкамi i вучнямi (выхаванцамi) сваiх абавязкаў; матэрыяльна-тэхнiчнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасцi з дзяржаўнымi нарматывамi; прыцягненне для ажыццяўлення дзейнасцi, якая прадугледжана статутам гэтай агульнаадукацыйнай установы, дадатковых фiнансавых i матэрыяльных сродкаў у парадку, якi ўстаноўлены заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь; арганiзацыя i ўдасканаленне метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу; распрацоўка i зацвярджэнне вучэбных планаў на бягучы навучальны год на падставе адпаведных тыпавых вучэбных планаў на бягучы навучальны год i тлумачальнай запiскi па арганiзацыi адукацыйнага працэсу; ажыццяўленне бягучай, прамежкавай i вынiковай атэстацыi вучняў (выхаванцаў) агульнаадукацыйнай установы, а таксама аналiзу вынiкаў адукацыйнага працэсу; ажыццяўленне iншай дзейнасцi, якая не забаронена заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь i прадугледжана статутам адпаведнай агульнаадукацыйнай установы. 360. Агульнаадукацыйная ўстанова незалежна ад падпарадкаванасцi i формаў уласнасцi абавязана: ажыццяўляць сваю дзейнасць у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь; ажыццяўляць адукацыйны працэс у адпаведнасцi з патрабаваннямi адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыi i распрацаваных на iх падставе тыпавых вучэбных планаў на бягучы навучальны год, тлумачальнай запiскi па арганiзацыi адукацыйнага працэсу, вучэбных праграм; садзейнiчаць дзейнасцi метадычных аб'яднанняў; садзейнiчаць стварэнню неабходных умоў для харчавання i медыцынскай дапамогi вучням (выхаванцам). 361. Агульнаадукацыйная ўстанова нясе ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь парадку адказнасць за: невыкананне функцый, аднесеных да яе кампетэнцыi; неадпаведнасць якасцi даваемай адукацыi ўстаноўленым патрабаванням; дзеяннi, якiя выклiкалi парушэннi нормаў па ахове здароўя i бяспекi жыцця вучняў (выхаванцаў) i работнiкаў агульнаадукацыйнай установы, нормаў i правiлаў аховы навакольнага асяроддзя ў час адукацыйнага працэсу; незахаванне патрабаванняў санiтарных нормаў, правiлаў, гiгiенiчных нарматываў; парушэнне правоў i свабод вучняў (выхаванцаў) i работнiкаў агульнаадукацыйнай установы. Глава 25 КIРАВАННЕ АГУЛЬНААДУКАЦЫЙНАЙ УСТАНОВАЙ, УЗАЕМААДНОСIНЫ ЎДЗЕЛЬНIКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ 362. Кiраванне агульнаадукацыйнай установай ажыццяўляецца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, гэтым Палажэннем, яе статутам i будуецца на прынцыпах адзiнаначалля i самакiравання. Кiраванне дзяржаўнай агульнаадукацыйнай установай ажыццяўляе кiраўнiк, якi прызначаецца на пасаду i вызваляецца ад займаемай пасады ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь парадку. 363. Калегiяльным органам агульнаадукацыйнай установы з'яўляецца педагагiчны савет, дзейнасць якога ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Мiнiстэрствам адукацыi Рэспублiкi Беларусь. 364. Кiраўнiк агульнаадукацыйнай установы ў дзейнасцi па кiраваннi агульнаадукацыйнай установай узаемадзейнiчае з органамi самакiравання агульнаадукацыйнай установы. Да органаў самакiравання агульнаадукацыйнай установы адносяцца: савет агульнаадукацыйнай установы; бацькоўскi камiтэт агульнаадукацыйнай установы; папячыцельскi савет агульнаадукацыйнай установы. 365. Парадак стварэння i дзейнасць савета агульнаадукацыйнай установы, бацькоўскага камiтэта агульнаадукацыйнай установы, папячыцельскага савета агульнаадукацыйнай установы ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Мiнiстэрствам адукацыi Рэспублiкi Беларусь. 366. Кiраўнiк агульнаадукацыйнай установы нясе адказнасць за арганiзацыю санiтарна-гiгiенiчнага i процiэпiдэмiчнага рэжыму ў агульнаадукацыйнай установе, змест i арганiзацыю адукацыйнага працэсу, харчаванне вучняў (выхаванцаў), аказанне медыцынскай дапамогi вучням у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 367. Прыём на работу педагагiчных, медыцынскiх i iншых работнiкаў у агульнаадукацыйную ўстанову i iх звальненне ажыццяўляе яе кiраўнiк у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 368. Працоўныя адносiны работнiкаў у агульнаадукацыйнай установе рэгулююцца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 369. Квалiфiкацыйныя патрабаваннi да педагагiчных i медыцынскiх работнiкаў вызначаюцца квалiфiкацыйнымi характарыстыкамi, зацверджанымi ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь парадку. Глава 26 ФIНАНСАВАННЕ I МАТЭРЫЯЛЬНА-ТЭХНIЧНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ АГУЛЬНААДУКАЦЫЙНЫХ УСТАНОЎ 370. Фiнансаванне дзяржаўных агульнаадукацыйных устаноў ажыццяўляецца за кошт сродкаў рэспублiканскага i (або) мясцовых бюджэтаў, прыватных агульнаадукацыйных устаноў - за кошт сродкаў заснавальнiка, а таксама за кошт дадатковых крынiц фiнансавання ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 371. Вартасць адукацыйных паслуг у прыватных агульнаадукацыйных установах вызначаецца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 372. У дзяржаўных агульнаадукацыйных установах аказанне дадатковых адукацыйных паслуг ажыццяўляецца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 373. Заснавальнiк агульнаадукацыйнай установы можа прадаставiць агульнаадукацыйнай установе права ажыццяўляць прадпрымальнiцкую дзейнасць толькi ў тых межах, наколькi яна неабходна для рэалiзацыi статутных мэтаў, дзеля якiх створана агульнаадукацыйная ўстанова, адпавядае гэтым мэтам i прадмету яе дзейнасцi. 374. Штатны расклад агульнаадукацыйнай установы распрацоўвае i зацвярджае кiраўнiк агульнаадукацыйнай установы на падставе тыпавых штатаў i нарматываў колькасцi работнiкаў агульнаадукацыйных устаноў адпаведных тыпаў, зацвярджаемых Мiнiстэрствам адукацыi Рэспублiкi Беларусь. 375. Аплата працы работнiкаў агульнаадукацыйных устаноў ажыццяўляецца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. 376. Матэрыяльна-тэхнiчная база агульнаадукацыйнай установы з улiкам яе тыпу фармiруецца заснавальнiкам у адпаведнасцi з нарматывамi, якiя ўстаноўлены заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, уключаючы будынкi i iншую маёмасць, неабходную для арганiзацыi навучання i выхавання вучняў (выхаванцаў), iншай дзейнасцi, якая прадугледжана статутам адпаведнай агульнаадукацыйнай установы. 377. Агульнаадукацыйныя ўстановы нясуць перад заснавальнiкам адказнасць за захаванне i эфектыўнае выкарыстанне замацаванай за iмi маёмасцi. 378. Агульнаадукацыйная ўстанова павiнна мець памяшканнi для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу ў адпаведнасцi з тыпавымi вучэбнымi планамi, тлумачальнай запiскай па арганiзацыi адукацыйнага працэсу, пазакласнай i пазашкольнай дзейнасцi, бiблiятэку, а таксама памяшканнi для педагагiчных работнiкаў, гатавання i прыёму ежы, медыцынскiя кабiнеты, бытавыя памяшканнi. Памяшканнi агульнаадукацыйнай установы абсталёўваюцца мэбляй, iнвентаром, неабходным вучэбным, медыцынскiм абсталяваннем, сродкамi навучання i ўтрымлiваюцца, эксплуатуюцца ў адпаведнасцi з патрабаваннямi санiтарных нормаў, правiлаў, гiгiенiчных нарматываў i правiлаў аховы працы. 379. Умацаванне, абнаўленне i развiццё матэрыяльна-тэхнiчнай базы агульнаадукацыйных устаноў ажыццяўляецца за кошт сродкаў заснавальнiка i сродкаў, атрыманых з дадатковых крынiц фiнансавання: даходаў ад аказання платных дадатковых адукацыйных паслуг; даходаў ад прадпрымальнiцкай дзейнасцi, ажыццяўляемай у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь; бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогi юрыдычных асоб i iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых крынiц, якiя не забаронены заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь. |
Партнеры
|